Een ouder of collega kan niet inloggen, hoe kan ik helpen?

Als je een melding krijgt van een ouder of collega dat ze niet kunnen inloggen kun je de gegevens van de gebruiker controleren en ze een nieuwe uitnodiging sturen.

  • Log als beheerder in op de webversie van Heutink ICT Ouderapp via https://ouderapp.klasbord.nl/
  • Klik in de groene balk op Beheer en dan in het menu op Gebruikers:

  • In het omcirkelde vak kan je zoeken op voornaam of achternaam.
  • Klik vervolgens de gebruiker aan in de lijst met gevonden personen:

Je ziet nu de gegevens van deze persoon:

In de tabbladen bovenin kan je controleren welke rollen deze gebruiker heeft in de omgeving, aan welke groepen de gebruiker gekoppeld is en met welke groepsrelatie en aan welke kinderen de gebruiker gekoppeld is. Je kunt dit allemaal ook handmatig wijzigen indien nodig. We gaan ons nu concentreren op inlogproblemen.

  • Controleer eerst of het e-mailadres dat ingevuld is wel het correcte e-mailadres is en of hier geen spelfouten in zijn gemaakt. Je kunt fouten handmatig corrigeren en vervolgens op Opslaan klikken.
  • Als je er zeker van bent dat het e-mailadres klopt, kan je onderaan op de knop Stuur activatie mail klikken. Er wordt een mail gestuurd naar het e-mailadres van de gebruiker.

De volgende mail wordt verstuurd:

De gebruiker ontvangt de mail en kan zijn of haar inlog opnieuw instellen.

Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.